Ämne: Bästa med badtunna av aluminium Skrivet av: Seaview 2008-12-15 16:38:59
Jag har kompisar som köpt en badtunna av aluminium från www.badbaljan.comDom är helnöjda Den har en jätte effektiv vedkamin som sitter på utsidan. Man värmer upp den fort och enkelt Dom värmer upp vattnet toksnabbt jämfört med de vanliga badtunnor med vanliga kaminer som är monterad i badtunnan. På 2 timmar värmdes vattnet upp från typ 5 grader till runt 40 grader och det var på nyårsafton Den är mycket enkel att göra ren. Titta på www.badbaljan.com
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bästa med badtunna av aluminium Skrivet av: Västkusten 2009-04-21 14:44:03
reklam? haha, men får hålla med!
Känns mindre personligt och roligt med aliminium, men helt klart användarvänligt och hygieniskt, och snabbare går det säkert. jag kommer dock behålla min vedeldade tunna vid havet framöver iaf:
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bästa med badtunna av aluminium Skrivet av: Bengt 2009-05-08 14:18:04
Det låter som om det är du som har sålt den aktuella baljan till dina kompisar. Känns lite B att göra reklam för sitt företag i ett forum. Har Ni slut på reklambudgeten?
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bästa med badtunna av aluminium Skrivet av: Gunnar 2010-03-10 08:11:51
Varför en badtunna i aluminium??? När det finns i rostfritt...
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bästa med badtunna av aluminium Skrivet av: Gunnar 2010-03-10 08:14:03
Hittade flera tillverkare av rostfria badtunnor när jag sökte. vedpool.se modulpool.se vedtunna.se Det går framåt...
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bästa med badtunna av aluminium Skrivet av: Micke 2010-05-03 23:47:02
Plast känns bäst tycker jag. Iaf om man ska ha saltvatten i tunnan?
www.sverigetunnan.se
www.pollytunnan.se
Såg Sverigetunnan på en mässa och den är väldigt välbyggd. Pollytunnan är också väldigt fin men väldigt mycket dyrare.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bästa med badtunna av aluminium Skrivet av: Maja 2010-05-06 15:58:44
Hej, jag har sett att skärgårdstunnan också har i plast, verkar jättetrevlig, och inte så dyr. Med reningsverk till så måste det bli enkelt att hålla rent eller?
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bästa med badtunna av aluminium Skrivet av: Micke 2010-06-12 19:39:46
Det finns både modeller med inbyggda reningsverk och de med fristående. Om du köper ett med inbyggt, se till att det är bra kvalitet!
En kompis till oss köpte ett billigt spabad utomhus. Mitt i kalla vintern gick cirkulationspumpen till reningsverket sönder. Det spelade ingen roll att han tömde ut vattnet, det låg vatten kvar i slangar och munstycken som hade frusit sönder om han inte hittat en ny pump. Och eftersom det var nått billigt kinesisk fabrikat fanns inte reservdelar på hyllan att få tag i!
Så hitta en tunna med där pumpen mm är av känt fabrikat så det finns delar om oturen är framme. Eller köp en utan inbyggt reningsverk och komplettera med ett fristående som du ställer in i garaget när du kört klart.