[ANNONS] 
START TRÄDGÅRDSNYHETER TIPS & IDÉER REPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA OM TRÄDGÅRDSPORTALEN

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Brant trädgård' innehåller 2 inlägg.  
  Trädgård >>  Brant trädgård >>    
 Ämne: Brant trädgård
 Skrivet av: Kajsa 2008-02-28 09:34:03
Hej! Jag har en trädgård vars ena sida sluttar brant ned mot en bäck. (underbart med porlande vatten!)Det är lite erosionsproblem och jag behöver göra något åt det. Är det någon som har tips på hur man ska göra. Terasser? Stödmur? Eller något annat? Sidan vätter mot öster och det växer en del al-träd. Annars är det gräs och kirskål som växer i slänten nu. Det är plan gräsmatta närmast huset och sedan branten efter ca 4 meter. Tack på förhand!

Ämne: Svar på Brant trädgård
 Skrivet av: Sp 2009-10-21 21:15:45
hej oj,oj vilken idealiskt tomt du har
om du bor i Sthlm så kan jag rekommendera att besöka Zetas trädgård som ligger på Kungens Kurva.
Jag lovar att efter besöket, förstår du vilka förutsättningar och möjligheter du ha med din tomt. Du kan läsa om Zetas trädgård och se lite bilder på redas hemsida, men besök på plats är absolut ett måste, hela Zetans anläggning är just lutande. Jag har aldrig tidigare sätt något vackrare och fått så mycket inspiration och tips som just hos Zetas. Lycka till