Ämne: Hjälp välja lämplig häck Skrivet av: Marias oas 2012-02-16 13:55:26
Hej!
Jag vill anlägga en häck runt vår tomt, men står förvirrad mitt i häck-djungeln. Vilken ska man välja?
Jag har några "krav" eller önskemål på hur den ska eller inte ska vara. Någon som vet en häck som kan passa?
- Gärna vintergrön - Inga giftiga bär då vi har två, snart tre, små barn - Vill formklippa - Gärna med lite höjd, iallafall 140cm
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Hjälp välja lämplig häck Skrivet av: Kungsbacka Trädgårdsdesign 2012-03-14 18:57:09
Hej,
Jag skulle föreslå liguster. Men som oklippt sätter den just giftiga bär. Detta kommer man dock runt genom att man klipper den. Eftersom den klipps blommar den inte och således sätter den inga bär.
Annars föreslår jag hybrididegran Hilli. Det är en hanklon son INTE sätter bär. Tät och fin. Häckarnas Royce Rolls :-
Tredje alternativet blir Tuja. Hoppas du hittar något som passar.
Hälsningar Anna www.kungsbackatradgardsdesign.se
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Hjälp välja lämplig häck Skrivet av: Kungsbacka Trädgårdsdesign 2012-03-14 18:57:34
Hej,
Jag skulle föreslå liguster. Men som oklippt sätter den just giftiga bär. Detta kommer man dock runt genom att man klipper den. Eftersom den klipps blommar den inte och således sätter den inga bär.
Annars föreslår jag hybrididegran Hilli. Det är en hanklon son INTE sätter bär. Tät och fin. Häckarnas Royce Rolls :-
Tredje alternativet blir Tuja. Hoppas du hittar något som passar.