Ämne: Thermo växthus Skrivet av: S V 2009-09-05 20:12:14
Har ett växthus 20 år gammalt,som raserades hösten 2008 i snöstorm. Jag behöver nya plastdetaljer som håller samman aluminiumprofilerna. Huset är köpt i Årjäng och skall vara tillverkat i Norge. Firman hette Thermoprodukter HB. Går ej att nå. Kan någon hjälpa mej? Sture Vestin
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: Klorofylla 2009-09-17 19:53:28
Hej, Jag har samma problem. Om du hör något så ta gärna kontakt med mig. Tacksam för alla uppgifter.
Lillemor Bonde
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: SV 2009-09-22 18:41:42
Tyvärr Lillemor!
Ingen har hör av sig om plastdet. vi söker. Jag ringde till firman, men där la man på luren. Mystiskt. Synd på ett fint växthus.
StureV
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: lill 2009-09-23 09:49:26
Hej o tack för svar.
Vi fick samma resultat när vi försökte komma i kontakt med tillverkaren. Men... min klurige sambo håller på att tillverka nya sammanfogningsdetaljer i plast. Så kanske det finns ett sätt att lösa problemet. Växthuset är alldeles för bra att bara skrotas.
Lillemor Bonde
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: Klorofylla 2009-09-30 17:30:24
Nu står växthusstommen på plats igen! Efter en veckas hårt jobb har min sambo rensat/fixat och lagat alla gamla aluminiumprofiler samt bytt alla trasiga sammanfogningsdelar mot nytillverkade.
Fortsättning följer...
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: termo 2009-10-11 20:09:08
Hej! Söker ochså delar till Termoväxthus, har hittat en norsk hemsida, om det kan vara till någon hjälp? www.termoprodukter.no. Maria.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: klorofylla 2009-10-24 19:45:09
Tack tack Maria.
Precis vad jag letat efter. Där finns fortfarande mitt gamla växthus i tillverkning. Termo special.
Nu kan jag kanske få tag på dom hörnbeslag som saknas.
Lillemor
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: Sture V 2009-11-02 19:53:58
Tack Maria för ditt tips om hemsidan. Jag har mailat frågor till tillverkaren. Väntar på svar
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: SV 2009-11-28 18:59:59
Hej alla Thermoväxth. ägare Jag har fått kontakt i Norge,beträffande reservdelar till Thermo växthus. På den hemsida som fanns i forum. Jag är på väg att beställa delar till min ruin. Hoppas att NI hittar det NI behöver. Sture
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: Albert Romer 2010-05-02 09:55:27
Jag är ägare till ett växthus från samma tillverkare, inköpt 1985,och fick i år problem med lucköppnaren. Tack vare Era ansträngningar hoppas jag på tur i Norge. Albert i Falkenberg.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Thermo växthus Skrivet av: termo 2011-09-15 16:35:11
Hej trädgårdvänner! Har varit i kontakt med Norge via mail både förra hösten och i våras, dom skulle lucköppnaren, men den har fortfarande inte kommit, undrar om någon av er har haft tur och fått tag i det ni söker?har även ringt utan framgång. Hälningar Maria